sobota 9. října 2010

Co mi tady leze krkem a co mám ráda

Jsem tu už šest týdnů, tak jsem si tak nějak zhruba udělala obrázek, jak to tu funguje, co jsou Brazilci zač a taky vím, co mi leze krkem...Začnu kritikou, přestože bych správně měla začít chválou, ale nechci být konstruktivní, stejně si to žádný Brazilec nepřečte.

  • brazilská flexibilita - z toho by se jeden zbláznil, slušně řečeno. Neexistuje, že byste si domluvili něco déle jak pár hodin dopředu, někdy ani to nefunguje. Příklad: přijde mi pozvánka na party, bez toho, aniž by tam byla hodina, odkdy se akce koná. Tak se ptám poprvé a nic, ptám se podruhé a nic, ptám se pak potřetí, do kolika tam budou a dostanu neurčitou odpověď. No radši tam nejdu. Stalo se mi to už několikrát. Momentálně opět čekám, až mi kamarád zavolá, že teda mě vyzvedne a jedem. Nejhorší je, že tohle není jen rysem Brazilců, nýbrž i cizinců, co tady žijou. Kamarád, na jehož telefonát čekám je Američan. Doufám, že mně se tohle vyhne, těžce bych pak sama se sebou vycházela.
  • nikdy nevíte, na čem jste - Brazilci jsou na jednu stranu strašně milí, beijinho sem, beijinho tam, sliby, jak se musíte sejít a kdesi cosi. A skutek utek. A já fakt nehodlám za někým dolejzat, obzvlášť, když mi dotyčný slíbil se ozvat. Ne-e. Zbytek by se dal vysvětlit prvním bodem.
  • vstupy do klubů a barů, vždy - Brazílie je drahá země, hodně drahá. Proto si zrovna nemůžu dovolit chodit ven častěji než jednou týdně. Člověk jde někam do baru a zaplatí vstup 30 R$ ani nemrkne, dá si tam dvě, tři piva a najednou je účet na 60 R$. Trochu drahá zábava, že? Já chápu, že se chtějí vyvarovat tomu, aby do podniku lezly různý pochybný existence, ale tak snad od toho tam jsou ty gorily u vchodu, ne?
  • letenky - jedna věc je, že jsou drahý, strašně drahý. Tady na low-cost můžete víceméně zapomenout, zlatá Evropa, fakt. Druhá věc je, že z Brasília je minimálně přímých letů, většinou prostě přestupujete v Rio, SP a dalších. Z Brasílie jsou jen tři mezinárodní lety - do Lisabonu s TAP, do Atlanty s Deltou a do Limy (nově!) s LAN. Hlavní město za všechny prachy.
  • odličovací tampony (discos de algodao) - v hlavním městě k nesehnání a já trpím. Mají tady akorát Bolos de algodao, zkrátka takový ty kousky vaty, s kterýma si fakt skvěle odlíčíte oči. Odličovací tampony jsou k sehnání v Rio, ale stály 7 reálů, tak jsem se na to vykašlala.
  • stále nefungující klimatizace v práci - Carlos je neschopnej Portugalec, myslím, že víc k tomu dodávat netřeba. Prostě to berte jako fakt. Portugalci jsou podle mě ještě horší než Brazilci, co se týče pracovitosti.

No a co mám ráda?

  • noční jízda Brasílií -to je spíš taková zážitková záležitost, kdy ve čtyři ráno, když jedeme s klukama autem domů máme na plný pecky puštěnou Lady Gaga, popř. jinou podobnou kvalitní hudební produkci a tancujeme a zpíváme z plných plic. To si fakt užívám!:)
  • kamarádi - fajn lidi, jak Brazilci, tak Američani, člověka vytáhnou ven. I když momentálně jsem na ně opět naštvaná...co dodat, že...viz. ta flexibilita.
  • když prší, dá se tu konečně normálně dýchat - jinak je tu jak na poušti, strašný sucho a vedro. Poslední dvě noci jsem prakticky nespala, nedalo se to...
  • pizza za 1 real - skvělá věc! adresa: 403 sul, molho de tomate, ve čtyři ráno fakt bodne!
  • skvělý skořicový sušenky z Pao de Acúcar - fakt dobrý, budu si je muset nakoupit, až budu odjíždět:), celkově se mi Pao de Acúcar líbí, i když prý je rozdíl, jestli to je na Lago Sul nebo třeba na Asa Norte. Máme to holt lepší, rezidenční čtvrť.

Časem mě určitě ještě něco napadne.

Žádné komentáře:

Okomentovat