neděle 3. října 2010

Chuť cestovat

V posledních dnech mě popadla chuť se sbalit a cestovat. Opět. Cestovat s batohem na zádech aspoň půl roku, vidět všechny možný i nemožný místa, dokonce včetně zemí jako je Bolívie či Peru, který mě běžně ani trochu nelákají k návštěvě. Myslím, že za to může můj výlet do Ria a lidi, které jsem tam potkala.


Začala jsem pátrat po různých travel blogs a věru je jich hodně. Jako první jsem se dostala k Never ending voyage , který si založil jeden britský pár, který se rozhodl cestovat už navždy. Začali šetřit peníze, stáhli své výdaje na 25% příjmů, přestali si kupovat všechny "zbytečnosti", co si do té doby normálně pořizovali. Následně prodali veškeré své věci - CDčka, oblečení, auto, knížky, zkrátka všechno. Jejich backpack je opravdu minimální - on má 40l batoh, ona 30l. A do toho nacpali všechno - oblečení, elektroniku, knížky a další věci, které se rozhodli neprodat a naopak zabalit s sebou. Neumím si to moc představit, už se nikdy nevrátit zpátky domů a být takový nomád navždy. Upřímně, ani nevěřím, že to navždy vydrží a spíš to tipuju, že se po pár letech usadí, ať v cizině nebo doma v Británii. Každopádně jejich blog je hodně inspirující, plný super tipů - jak ušetřit peníze, jaká místa navštívit, co stojí za vidění a co ne zas tak, jaké jídlo si kde můžete dát atd. atd. Navíc jsou tam odkazy na dalších deset blogů, které je inspirovali při plánování jejich cesty. Všechny ty blogy jsou strašně zajímavý.

Další blog, co jsem začala pročítat je Twenty-something travel. Ten si píše 25letá Američanka, která se sama vydala na cestu kolem světa. Ne, že by v jejím itineráři byl opravdu celý svět, ale za ten minimálně rok, co chce cestovat toho uvidí poměrně dost, zejména pak Asii. Na jejích stránkách taky můžete najít tipy jak ušetřit peníze, co je dobré vědět před cestou a tak dále. Tím, jak je skoro stejně stará jako já je mi fakt blízká, a tak mi přijde cesta kolem světa hned přístupnější a realizovatelnější.

Všechny ty články, fotky a příspěvky mě zase přivedly na myšlenku se sbalit a cestovat po světě. Tak moc bych to chtěla, jen se odhodlat, našetřit ty peníze, koupit letenku do první destinace a bylo by. Jen to chce se opravdu odhodlat a začít plánovat cestu. Tak snad jednou k tomu dospěju/dospějeme:)

Momentálně však žiju svým minicestováním, které příjde v prosinci. Zatím nejsou jisté všechny destinace, ale určitě tam bude Buenos Aires, Rio a Salvador. Co dál, to záleží na penězích, na cenách letenek, času a dalších cestovánínepřejícných okolnostech. Každopádně se na to už těším, moc.

Žádné komentáře:

Okomentovat