úterý 14. září 2010

Asi to nebude moc souvislý text, ale jsem unavená a myšlenky mi tak lítají od jedný věci ke druhý a nějak mi to nejde ucelit a pěkně si to srovnat. 

Dneska jsem si koupila letenku, což taky nebyla jednoduchá záležitost a v sobotu 25. září vyrážím na víkend do Ria. Na jednu stranu se strašlivě těším, na druhou (která přišla po přečtení průvodce a zejména části "Bezpečnost, rady pro přežití") mám z toho města strašnou hrůzu....A to i přesto, že portugalsky mluvím, že nemusím vypadat jako úplný turista (i když asi budu), že nás tam asi pojede víc...To město je šílený, resp. celá ta mediální masáž kolem toho je strašná a hrůzu nahánějící.
Nevadí, jsem holka statečná a strávím super víkend (víc než víkend, když se vracím až v úterý, že) v tom krásným městě, na který shora pohlíží a dohlíží Cristo Redentor. Půl roku jsem bydlela v Lisabonu u miradoura, tak co bych nezvládla víkend v Rio, že:)

A další věc z dneška - při skajpování s Ondráškem jsme zjistili, že už jsou to skoro tři týdny, co jsem pryč, strašně to letí. Už mi tu zbývají jen tři měsíce, tři měsíce práce na Delegaci (zajímalo by mě, jestli do tý doby spraví tu rozbitou klimatizaci, kvůli který každý odpoledne umírám vedrem...), nějaký to cestování, Brasília night life, který se mi už podařilo okusit. To bylo taky vlastně docela vtipný - Češka stážující na ambasádě mě vzala mezi kamarády, zejména Amíci, ale taky Brazilci. Nejdřív jsme pobyli nějaký čas v "hospodě", pak jsme se přemístili auty do klubu Landspace. Jak jsem zjistila o den později od Jorge, tento klub je gay&lesbian, jako ostatně několik dalších ve městě (Bluespace a Drops nebo jak se to jmenuje). A prý Landspace je spíš lesbian, ale nevím, já tam žádnou lesbu neviděla, moc lidí tam nebylo. Taky to zase za ten vstup 20reais tolik nestálo. Sranda teda byla, to každopádně, ale to vstupný fakt nechápu. Jestli to dělají proto, aby se jim tam nedostaly pochybný existence...možná, ale na co tam pak mají těch 5 goril?
No, nicméně noc byla super a navíc jsem pak měla odvoz domů, tak jsem nemusela řešit taxíky, Amíci bydlí ve vedlejší quadře, což mě vážně potěšilo, v takový díře na Lago Sul moc mladí nebydlí.

Jo a s těma letenkama, tady si prostě bez CPF skoro neškrtnete. Letenku přes net si koupím akorát tak u GOLu, TAM po mně chce CPF, který já nemám a ani cizinci nemají takový CPF, aby to prošlo, takže když chcete letět s TAMem, tak musíte do cestovky. No není to ujetý? Tahle veškerá byrokracie? 
Ve středu mě navíc čeká byrokratický zážitek v podobě návštěvy Federální policie, kam se jdu konečně zaregistrovat. Zatím jsem se všude dočetla rady typu "vyhraďte si hodně času, buďte slušní, pěkně oblečení - žádné kraťasy a žabky! atd. atd. Tak uvidíme, jak to bude probíhat. Ono i zjistit, kam na tu policii jet. Na netu jsem se dočetla o Superintendencii, z jiných zdrojů jsme se zase dozvěděli, že máme jít na letiště, tak já fakt nevím. Necháme se překvapit.

Žádné komentáře:

Okomentovat